عطر شناسی

بهترین ادکلن‌های مردانه مناسب فصل تابستان

عکس عطر مردانه perfume for men

در این روزهای گرم و سوزان تابستانی، که بیشتر آقایان در محیط بیرون از منزل مشغول به کار هستند، انتخاب عطری مناسب می‌تواند تا حد زیادی حس نشاط و خنکی را در ما بیدار کرده و به جذابیت ما اضافه کند. در این مقاله به معرفی 9 عطر و ادکلن مردانه با رایحه خنک می‌پردازیم. عطر و ادکلن های فهرست شده در این مطلب ترتیب خاصی ندارند زیرا ما معتقدیم که هیچ کس نمی‌تواند بگوید یک اثر هنری بهتر از دیگری است. در نهایت همه‌چیز به انتخاب شما بستگی دارد اما قطعاً این 9 عطر به شما در انتخاب رایحه خنک مردانه در فصل تابستان کمک شگفت انگیزی خواهد کرد. مطمئن باشید علاقه مندی های شما در این لیست وجود دارد زیرا در این مطلب سعی کردیم مجموعه متنوعی از عطرهای خنک را معرفی کنیم. در صورت تمایل برای خرید ادکلن از میان پیشنهادات این مقاله می‌توانید آن را از سایت کالا بی کالا تهیه کنید و در کوتاه ترین زمان عطر را در اختیار داشته باشید.

ادکلن های مردانه مناسب فصل تابستان باید چه ویژگی هایی داشته باشند ؟

ادکلن های مردانه مناسب فصل تابستان باید ویژگی های خنک، تازه و مرطوب داشته باشند تا با شرایط آب و هوایی گرم و خشک تابستان سازگار باشند. برخی از ویژگی های ادکلن های مردانه مناسب برای فصل تابستان عبارتند از:

1- رایحه خنک و تلخ: ادکلن هایی که رایحه خنک و تلخی دارند، به خوبی با شرایط آب و هوایی گرم تابستان سازگار هستند.

2- رایحه مرکباتی: رایحه مرکباتی مانند لیمو، نارنج، گریپ فروت و ماندارین در ادکلن های تابستانی بسیار محبوب است.

3- رایحه دریایی: رایحه دریایی مانند نعناع در ادکلن های تابستانی بسیار شناخته شده است.

4- رایحه چوبی: برخی از ادکلن های تابستانی دارای رایحه چوبی نیز هستند که برای فصل تابستان مناسب هستند.

5- ماندگاری مناسب: در شرایط گرم و خشک، ادکلن ها به سرعت تبخیر می شوند، بنابراین انتخاب یک ادکلن با ماندگاری مناسب در فصل تابستان مهم است.

6- شیشه ای شفاف: شیشه ای شفاف مانند آب و دریا با ادکلن های تابستانی هماهنگ است و همچنین به صورت بصری به شما یادآور فصل تابستان می شود.

7- ظاهر شاداب و رنگارنگ: ظاهر شاداب و رنگارنگ ادکلن ها نیز با فصل تابستان هماهنگ هستند و می توانند احساس خوبی را به شما القا کنند.

با توجه به ویژگی های بالا ، بهترین ادکلن های مردانه برای فصل تابستان عبارتند از:

آرماف کلاب د نویت اینتنس Armaf Club de Nuit Intense مردانه

عطر آرماف کلاب د نویت اینتنس مردانه

 

عطر کلاب د نویت توسط برند مطرح آرماف در سال 2014 وارد بازار شد. این عطر یکی از نزدیکترین رایحه ها به کرید اونتوس معروف است. با پخش بوی بالا و ماندگاری مناسبی که دارد توانست از تمام رقبای خود سبقت بگیرد و با استقبال فراوانی مواجه شود، تا جایی که آن دسته از افرادی که توان خرید کرید اونتوس را ندارند می‌توانند با رایحه بسیار نزدیک و قیمت بسیار مناسب تر از آن را خریداری کرده و از آن لذت ببرند. این عطر بسیار مناسب برای فصول گرم سال است. آرماف کلاب د نویت اینتنس از نت های رایحه لیمو ، انگور سیاه و سیب شروع می‌شود و سپس نت های گل رز ، یاسمن و توس ظاهر می شوند و در آخر با نت های وانیل‌ ، عنبر ، مشک و نعناع هندی به پایان می رسد. ساختار رایحه عطر کلاب د نویت ادویه،گل و میوه است. اگر شما به عطرهایی با طبع تلخ و خنک علاقمند هستید که ساختار میوه ای دارند، بی شک کلاب د نویت اینتنس Club de Nuit Intense مردانه بهترین گزینه برای شماست.

خرید ادوتویلت آرماف کلاب د نویت اینتنس Armaf Club de Nuit Intense مردانه

بولگاری آکوا پور هوم Bvlgari Aqva Pour Homme مردانه

عطر بولگاری آکوا پور هوم مردانه

عطر پرطرفدار بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme توسط برند ایتالیایی بولگاری Bvlgari در سال 2005 تولید شد. این عطر با فروش بالای خود، توانست در گروه پرفروش‌ترین ادکلن ها در رنکینگ جهانی قرار بگیرد. این ادکلن استثنائی فضایی سرشار از خنکی و آرامش را برای شما در روزهای داغ تابستانی و بهاری به ارمغان می‌آورد. عطر بولگاری آکوا پور هم با با نت برگ درخت نارنج، پرتقال ماندارین و پرتقال شروع می‌شود، سپس به نت جلبک دریایی، اسطوخودوس و گل پنبه می‌رسد و در نهایت با نت عنبر، گیاه پاتچولی، چوب درخت سرو ویرجینیا، گیاه مریم‌گلی و نت‌های چوبی به پایان می‌رسد. ساختار رایحه این عطر از اقیانوس، چوب،خاک، گل، گیاهان معطر، مرکبات و میوه است. برای اکثر افراد بوی عطر بولگاری آکوا پور هوم هوای خنک دریا و حس قدم زدن در ساحل را تداعی می‌کند، به همین انتخاب بسیار مناسبی در روزهای گرم سال است.

خرید ادو تویلت بولگاری آکوا پور هوم Bvlgari Aqva Pour Homme مردانه

اسپلندور مشکی – بلک Splendor Black مردانه

عطر مردانه سریس اسپلندور بلک

عطر اسپلندور مشکی توسط برند سوییسی «سریس» (Seris) در سال 2010 به بازار معرفی شد. قیمت بسیار مناسب و ماندگاری شگفت انگیز این عطر، اسپلندور مشکی را به یکی از محبوب‌ترین عطرها تبدیل کرد. بیشتر طرفداران اسپلندور مشکی آقایون در رنج سنی 20 تا 40 سال هستند. ساختار رایحه اسپلندور مشکی از چوب، خاک، مرکبات و گل تشکیل شده است. با اسپری اسپلندور مشکی روی پوست ابتدا متوجه بوی نارنج، لیمو و نت‌های سبز می‌شوید که رفته رفته به نت میانی گل فریزیا، زنبق دره و ماگنولیا می‌رسد و در نهایت کار خود را با بوی عنبر، مشک سفید و چوب درخت سرو به پایان می‌رساند. اگر علاقه‌مند به روایح مردانه خنک،شیرین و ملایم هستید،عطر اسپلندور بلک Splendor Black انتخاب مناسبی برای شماست.

خرید ادوپرفیوم اسپلندور مشکی – بلک Splendor Black مردانه

دیور ساواج Dior Sauvage مردانه

عطر دیور ساواج Dior Sauvage مردانه

عطر پرطرفدار دیور ساواج در سال 2015 توسط برند مشهور دیور روانه بازار شد. فرمولاسیون و طراحی دیور ساواج توسط عطرساز مشهور «فرانسوا دماکی» (Francois Demachy) انجام شد. ساواژ بوی تند و خنک دارد و در تمام فصول سال قابل‌استفاده است اما به دلیل خنک بودن این عطر در روزهای گرم بیشتر پیشنهاد می‌شود. عطر دیور ساواج کار خود را با نت های فلفل سیاه و نارنج شروع می‌کند، پس از مدتی به بوی فلفل سیچوان، اسطوخودوس، گل شمعدانی، صمغ لامی، فلفل صورتی، علف وتیور و گیاه پاتچولی می‌رسد و در آخر با چوب سدر، گل لادن و عنبر خود را در خاطره ها ماندگار می‌کند. ساختار رایحه عطر دیور ساواج متشکل از ادویه، چوب، صمغ، خاک، زمین و مرکبات است. عطر مردانه دیور مدل ساواژ با بوی خنک و تندش برای مصرف روزانه‌ی آقایانی که در شهرهای بزرگ و پرترافیک زندگی و کار می‌کنند، انتخاب بسیار مناسبی است.

خرید ادوپرفیوم دیور ساواج Dior Sauvage مردانه

ادوپرفیوم بی ماین نویر Be mine noir مردانه

ادوپرفیوم بی ماین نویر Be mine noir مردانه حجم 100 میلی لیتر

برند ایرانی بی ماین Be mine در سال 1401 محصولات با کیفیت و قیمت مناسب خود را عرضه ی بازار کند. عطر و ادکلن های این کمپانی، کیفیت بسیار اعجاب انگیزی دارند که توانسته در مدت کوتاه جایگاه معتبری را در بازار ایران پیدا کند. یکی از خوشبو ترین رایحه های بی ماین متعلق به ادوپرفیوم نویر noir دارد. این ادوپرفیوم دارای رایحه ای خنک دارد و مناسب استفاده در فصول گرم می‌باشد و پخش بو و ماندگاری بالایی نسبت به قیمت خود دارد . بی ماین نویر رایحه ای مشابه پاکو رابان اینوکتوس دارد . رایحه‌ی این ادکلن اسپرت است و مناسب تمامی آقایان می‌باشد . ادوپرفیوم بی ماین نویر مناسب استفاده روزمره ، محل کار و مهمانی و مجالس است .

خرید ادکلن ی ماین نویر Be mine noir

امپر لجند Emper Legend مردانه

عطر امپر لجند Emper Legend مردانه

شاید دیدن اسم عطر لجند امپر در این لیست شما را متعجب کند. اما این عطر گزینه مناسبی برای طرفداران رایحه گرم و تلخ در فصل گرم سال است. عطر لجند توسط برند اماراتی امپر طراحی شده و در زمان انتشار اولیه با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان روبه‌رو شد. طراحی شیشه این عطر با توجه به پوشش چرمی و قهوه‌ای‌رنگش، با دربی فلزی بسیار زیبا بنظر می‌رسد. با اولین اسپری از امپر لجند Emper Legend روی پوست و محل نبضتان متوجه بوی لیمو، گریپ‌فروت، رزماری و شکوفه‌ی پرتقال می‌شوید. پس از مدتی، این نت‌ آغازی جای خود را به‌ آرامی به نت‌ میانی که شامل اسطوخودوس، جوز هندی، تخم گشنیز، چوب گایاک و چوب تیک می‌دهد. در ادامه و با گذشت مدت‌زمان طولانی، نت‌های پایانی که از خزه‌ی اوک‌موس، مشک و دانه‌ی تونکا تشکیل‌شده‌ از راه رسیده و جای نت‌های میانی را می‌گیرد. نوع رایحه امپر لجند از رایحه های تند، خوراکی، شیرین، طبیعت و گرم تشکیل شده و ساختار رایحه شامل چوب، خاک، زمین و مرکبات است.

خرید ادوتویلت امپر لجند Emper Legend مردانه 

امپر اپیک ادونچر Emper Epic Adventure مردانه

عطر امپر اپیک ادونچر Emper Epic Adventure مردانه

عطر اپیک ادونچر محصول برند امپر از کشور امارات است. بدلیل طبع تلخ، خنک و تند عطر اپیک ادونچر بهترین زمان استفاده از آن، در فصول گرم سال است. ساختار رایحه این عطر از چوب، گیاهان معطر، مرکبات و میوه تشکیل شده. اپیک ادونچر کار خود را با بوی ناب چرم، عنبر و گل سنگ آغاز می‌کند، برای خاطره سازی در روزهای خاص امپیک ادونچر انتخاب فوق العاده است. با گذشت زمان به بوی سحرآمیز پاتچولی، سدر، اسطوخودوس و ریحان می‌رسد و کار خود را با بوی تلخ و شیرین گیاه ترخون و پرتغال به پایان می‌رساند. ظاهر و بسته بندی زیبا و کلاسیک، قیمت مناسب این عطر، اپیک ادونچر را گزینه مناسبی برای هدیه دادن تبدیل کرده است.

خرید ادوتویلت امپر اپیک ادونچر Emper Epic Adventure مردانه

ادوتویلت اسنتریک مولکول اسنتریک ۰۲ _Escentric Molecules Escentric 02 زنانه و مردانه

ادوتویلت اسنتریک مولکول اسنتریک ۰۲ _Escentric Molecules Escentric 02 زنانه و مردانه حجم 100 میلی لیتر

در سال 2008 ادکلن اسنتریک مولکول اسنتریک بعنوان پرفروش ترین عطر در دنیا شناخته شد . این ادکلن مناسب آقایان و خانم هاست . رایحه‌ای خنک و گلی دارد که آن را مناسب فصل تابستان کرده است . ترکیبات این محصول فوق العاده منحصر بفرد و خاص است . طراحی شیشه این محصول بسیار ساده است و شاید در نگاه اول برای شما هیچ جذابیتی نداشته باشد اما در دل این ظاهر ساده رایحه ای خاص و دلرباست . ادکلن اسنتریک مولکول اسنتریک حسی سرشار از لذت ، آرامش و سبکی را در شما ایجاد می‌کند . این ادکلن مناسب استفاده در مهمانی‌ها ، محل کار ،قرارهای رسمی و … است .

ادوتویلت اسنتریک مولکول اسنتریک ۰۲ _Escentric Molecules Escentric 02 زنانه و مردانه

دانهیل آبی-دیزایر بلو Dunhill Desire Blue مردانه

عطر دانهیل آبی-دیزایر بلو Dunhill Desire Blue مردانه

عطر قدیمی دانهیل دیزایر بلو در سال 2002 توسط شرکت آلفرد دانهیل معرفی شد. این عطر توانست بعد از مدت زمان زیادی همچنان در بازار باقی بماند و طرفداران خاص خود را حفظ کند. این عطر در میان عطرهای خنک از بهترین‌ها است. نت آغازین عطر دانهیل دیزایر بلو شامل نارنگی، لیچی، گل نیلوفر و نارنج است پس از مدتی جای خود را به نت های میانی آب دریا، اقاقیای برزیلی و پرتقال می‌دهد و در نهایت به نت پایانی مشک، دانه تونکا و عنبر می‌رسد. ساختار رایحه این عطر از اقیانوس، چوب، گیاهان معطر،خاک و زمین، مرکبات و میوه تشکیل شده. حال و هوای خنک و شیرین عطر دانهیل دیزایر بلو باعث شده تا این عطر انتخاب بسیار مناسب در فصول گرم سال باشد.

خرید ادو تویلت دانهیل آبی-دیزایر بلو Dunhill Desire Blue مردانه

ادوپرفیوم الحمبرا کینگزمن Alhambra Kingsman مردانه

ادوپرفیوم الحمبرا کینگزمن Alhambra Kingsman مردانه حجم 100 میلی لیتر

اگر شما آقایی هستید که ادکلن های با حال و هوای تند ، خنک و شرقی را می پسندید ، ادوپرفیوم کینگزمن Kingsman می تواند یک گزینه ی عالی برای شما باشد .

این محصول توسط برند اماراتی الحمبرا Alhambra طراحی و تولید شده است . این ادوپرفیوم رایحه ی مشابه به ادکلن مشهور مردانه ی دولچه گابانا کینگ – کی Dolce Gabbana King-k را دارد . روایح این ادکلن با طلوعی از نت های پرتقال توسرخ, دانه هل, فلفل پیمنتو, لیمو ترش, میوه ارس آغاز شده که سپس نت های میانی انجیر, ژرمانیوم, لاوندر, مریم‌گلی از راه می رسند و در آخر با غروبی دل انگیز از نت های  چوب سدر, علف وتیور, گیاه ناگارموتا, نعناع هندی به پایان می رسد . این ترکیب سه گانه حس قدرت و اعتماد به نفس را در شما بالا می برد . با یک بار تماشای این ادکلن ، بی شک محو طراحی هنرمندانه ی آن می شوید . این ادکلن مناسب استفاده در مهمانی ها ، جشن ها ، محل کار ، میتینگ های دوستانه و … استفاده کنید .

خرید ادکلن الحمبرا کینگزمن Alhambra Kingsman

ادوپرفیوم فراگرنس ورد حیاتی Fragrance World Hayaati مردانه

ادوپرفیوم فراگرنس ورد حیاتی Fragrance World Hayaati مردانه حجم 100 میلی لیتر

رایحه این ادکلن خنک، تلخ و شیرین است که بهترین زمان برای استفاده از آن در تمام فصول سال است. هنگامی که از عطر حیاتی Hayaati بر روی نبض خود اسپری می کنید ، رایحه جوز هندی ، فلفل صورتی ، زنجبیل و ترنج  آغاز می شود که رفته رفته این نت جای خود را به نت های میانی روایح چوبی ، میوه ای و ماده معطر می دهد. پس از گذشت مدت طولانی نت های پایانی جایگزین همه ی روایح می‌شوند. این نت پایانی از بخور خوشبو ، نعناع هندی ، چوب عود آگارد تشکیل شده است. این ادوپرفیوم توسط یکی از بهترین کمپانی های تولید ادکلن های شرکتی الحمبرا تولید شده است . این محصولات فوق العاده با کیفیت و مقرون به صرفه هستند .

خرید ادوپرفیوم فراگرنس ورد حیاتی Fragrance World Hayaati مردانه

دولچه گابانا لایت بلو اینتنس پور هوم Light Blue Eau Intense Pour Homme مردانه

عطر دولچه گابانا لایت بلو اینتنس پور هوم مردانه

 

عطر لایت بلو اینتنس پور هوم در سال 2017 توسط عطرساز کاربلد آلبرتو موریلاس Alberto Morillas خلق شد و با برند دولچه گابانا وارد بازارهای جهانی شد. این عطر به تضاد بین خنکی و قدرت فریبندگی مردانه شهرت دارد. ساختار رایحه عطر لایت بلو اینتنس پور هوم از مرکبات و ادویه تشکیل شده. این عطر کار خود را با نت های پرتغال ماندارین و گریپ فروت شروع می‌کند، با گذشت زمان به نت آب دریا و سرو کوهی می‌رسد و در پایان لایت بلو اینتنس پور هوم کار خود را با نت های چوب عنبر و مشک به پایان می‌رساند. خرید عطر دولچه گابانا لایت بلو اینتنس پور هوم Light Blue Eau Intense Pour Homme به ویژه در روزهای گرم با توجه به ماندگاری و پخش، شیشه‌ی شکیل و زیبا و برند معتبرش از هر نظر اقتصادی است.

خرید ادوتویلت دولچه گابانا لایت بلو اینتنس پور هوم Light Blue Eau Intense Pour Homme مردانه

9-ناتیکا وویاج Nautica Voyage مردانه

عطر ناتیکا وویاج Nautica Voyage مردانه

عطر وویاج وسط برند محبوب آمریکایی ناتیکا وارد بازار جهانی شد. ساختار رایحه وویاج اقیانوس و و گیاهان معطر است. تداعی حس خنک و دریایی عطر وویاج، این عطر را گزینه مناسبی برای روزهای گرم و پرمشغله تابستانی کرده است. نت آغازین وویاج ترکیبات سبز و سیب است، کم‌کم با گذست زمان به نت میانی گل ابریشم و لاله مردابی می‌رسد و در نهایت نت خزه درخت بلوط، صدر، کهربا و مشک جای نت میانی را می‌گیرد.

خرید ادوتویلت ناتیکا وویاج Nautica Voyage مردانه

حرف آخر

عطرهای خنک با القای حس طراوت و شادابی در روزهای گرم تابستانی برای آقایانی فعالیتی بیرون از منزل دارند می‌تواند در ساعاتی از روز انرژی خوبی به شخص و اطرافیانش بدهد. در قسمت نظرات برایمان بنویسید که بنظر شما جای کدام عطر خنک مردانه در این لیست خالی است؟ شما کدام یکی از عطرهای این فهرست را در فصل تابستان برای خودتان انتخاب می‌کنید؟

4 دیدگاه در “بهترین ادکلن‌های مردانه مناسب فصل تابستان

  1. Hamid گفت:

    سلام
    عطرهای که معرفی کردید خیلی قدیمی هستند و حداقل ۲ نسل ادکلن بعد از اینها اومده ، من یادمه این ادکلنها را بابام استفاده می‌کرد. هر چند زمان خودشون حرف نداشتند ولی الان دیگه دِمده شدند
    مثل لباس‌های ۱۵ سال پیش که الان دِمده شدند.

  2. آرمین گفت:

    انصافا لجند واسه تابستون بنظرم اصلا مناسب نیست و بجاش میشد از بلو شنل یا مونت بلانک و کول واتر نام برد??

  3. حسن گفت:

    ممنون بابت اطلاعات بروز
    والبته بلو شانل و تق هرمس رو جا انداختید

  4. میلاد کیوانپور گفت:

    برند دیور خیلی خوبه و همینطور ادو پرفیوم مردانه دیور ساواج که تو این برند خیلی معروف و متقاضی زیادی هم داره. دمتون گرم بابت مطلب خوبی که در اختیارمون گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *